24 Apr 2014

Pokok kobis di laman

Pokok kobis di laman -
Saya share gambar pokok sayur kobis dari awal saya tanam dalam pasu sehingga la yang terkini . Alhamdulillah so far so good bahagian tengah pokok kobis ni dah mual menjadi bulat . Insyallah dalam sebulan lagi saya boleh petik sayur kobis ni .


Masa ni pokok kobis baru berumur beberapa minggu , saya tanam dalam pasu .




Ni gambar pokok kobis saya pada hujung bulan 3. Akar pokok kobis ni dah penuh pasu jadi pokoknya dah tak mau besar . Saya alih tanam ke tanah supaya pokok kobis dapat hidup dengan lebih sihat .







Gambar pokok kobis yang baru saya ambil semalam , bahagian tengah dah mula membentuk menjadi ketulan sayur berlapis-lapis , insyallah dalam sebulan saya dapat petik sayur kobis ni .






Bahagian tengah yang dah jadi bulat ^_^






Cantik betul la bentuk dan rupa pokok kobis ni , tiap-tiap hari saya belek hihi









Pokok kobis di laman shared from Nennie

Republish by The CC Resepi

0 comments:

Post a Comment

 
;